Η παιδεία είναι το σημαντικότερο θέμα για όλα τα πράγματα μέσα στην κοινωνία. Παιδεύω ουσιαστικά σημαίνει βοηθάω το παιδί να διαμορφώσει την προσωπικότητα του με Αρχές.
Παιδεία – Εκπαίδευση
Η διαφορά μεταξύ τους θα μπορούσε να γίνει ευκολότερη εάν τις αντικαθιστούσαμε με τις λέξεις ανέλιξη και εξέλιξη. Αν και η εκπαίδευση μπορεί να αφορά λεπτές έννοιες δεν παύει να είναι μια αύξηση στον οριζόντιο άξονα δηλαδή στο φυσικό επίπεδο, δηλαδή αποκτά δεξιότητες που έχουν σχέση με την επιβίωση του και την λειτουργία του στο υλικό επίπεδο, αυτό εννοώ οριζόντιο άξονα, δηλαδή δεν τον ανεβάζει. Αντίθετα η ανέλιξη αφορά τον κατακόρυφο άξονα, όπου ο άνθρωπος τείνει να συναντήσει και να βιώσει τον εαυτό του, δηλαδή πλησιάζει ολοένα και εγγύτερα τον πραγματικό του εαυτό, αυτόν που είναι ένα με την Νομοτέλεια της Δημιουργίας.
Οπωσδήποτε η παιδεία είναι έννοια ευρύτερη και περιέχει μέσα της και την εκπαίδευση την οποία όμως υπερβαίνει.
Το φυσικό μας σώμα, ένας μηχανισμός υπερτεχνολογίας
Η εκπαίδευση αφορά όλον τον οργανισμό μας αν και ο εγκέφαλος είναι αυτός που ελέγχει τα πάντα και αποφασίζει.
Χρησιμοποιούμε έναν μηχανισμό υπερτεχνολογίας που είναι το φυσικό μας σώμα, για να λειτουργούμε σε αυτό το επίπεδο. Θα μπορούσαμε να το παρουσιάσουμε ως συγκρότημα μονάδων (τα κύτταρα) που διαθέτουν υπερευφυία και τα οποία συντονίζονται από έναν υπερυπολογιστή (τον κεντρικό εγκέφαλο), ικανό να κάνει άπειρες ταυτόχρονες λειτουργίες και ο οποίος συνδέει το όλο σύστημα με το σύνολο της Ζωής, με το σύνολο της Δημιουργίας. Η σύνδεση αυτή γίνεται αντιληπτή με φαινόμενα όπως της τηλεπάθειας ή όπως όταν μας συμβαίνει να σκεφτόμαστε κάποιον έντονα και αυτός να μας τηλεφωνεί στα επόμενα λεπτά ή τις επόμενες ημέρες .
Ο εγκέφαλος μας είναι εργαλείο αφάνταστης πολυπλοκότητας και αποτελεσματικότητας, το οποίο προσλαμβάνει, αναλύει, συνθέτει και συμπεραίνει δίνοντας μια εικόνα του εξωτερικού περιβάλλοντος και όχι μόνο.
Λειτουργεί ταυτόχρονα σε πολλά επίπεδα παρότι εμείς σχετιζόμαστε περισσότερο με το συνειδητό επίπεδο.
Η παιδεία λοιπόν μπορεί να παρομοιαστεί με τον προγραμματισμό ενός ηλεκτρονικού υπερυπολογιστή και με τις κατάλληλες πληροφορίες που θα οδηγήσουν τον άνθρωπο σε αυτοδιαμόρφωση κατάλληλη για να εκπληρώσει την αποστολή του, τον λόγο του, το πρόγραμμα του όπως αυτό αποφασίστηκε ουσιαστικά από τον ίδιο.
Η παιδεία στο σωματικό επίπεδο
Στο σώμα μας η παιδεία υλοποιείται με την συστηματική χρήση του. Κάθε τι μαθαίνεται, χρησιμοποιείται με την άσκηση και αυξάνεται. Τα εγκεφαλικά κύτταρα έχουν την εκπληκτική ικανότητα να μαθαίνουν και να εξελίσσονται. Δημιουργούν νέες διασυνδέσεις που η κάθε μια δεσμεύεται να δονείται σε συγκεκριμένη συχνότητα, την οποία αυξάνει σε εύρος (αντήχηση) κάθε φορά που δονείται. Υπάρχει λοιπόν και εδώ εκπαίδευση (δεξιότητες σωματικές) αλλά και παιδεία (υπέρβαση).
Η παιδεία του πολίτη
Η παιδεία είναι τεράστιο κεφάλαιο το οποίο
αποσκοπεί ουσιαστικά την δημιουργία πολίτη ώστε αυτός να δομήσει πολιτεία και
αμφίδρομα. Το ένα δημιουργεί το άλλο και αντίστροφα.
Στο επίπεδο της πολιτείας, η παιδεία είναι πρωταρχικής σημασίας γιατί
διαμορφώνει τους πολίτες της πολιτείας.
Είναι όπως το φυσικό μας σώμα. Και αυτό διαμορφώνει προγραμματισμένα τα κύτταρα του έτσι ώστε λειτουργώντας κατάλληλα να του επιτρέπουν να επιτελεί τους σκοπούς που θέτει ο άνθρωπος. Η κάθε σειρά κυττάρων δεσμεύεται σε έναν ρόλο από τον οποίο δεν φεύγει ποτέ. Την ίδια στιγμή το κάθε κύτταρο διατηρεί την ταυτότητα του και λειτουργεί με τον προγραμματισμό του. Όλα μαζί να κύτταρα, τα όργανα και οι ιστοί επιτρέπουν στον άνθρωπο που χρησιμοποιεί το σώμα να εκτελεί τα σχέδια του που είναι ποιοτικά πολλές τάξεις ανώτερα από αυτά του κάθε κυττάρου αλλά και του αθροίσματος τους.
Κάθε τι διαθέτει νοημοσύνη, στόχο, σκοπό και ευφυΐα που του επιτρέπει να εκτελεί την αποστολή του. Ακόμη και ένα ηλεκτρόνιο ξέρει τι έχει να κάνει.
Μέσα στην παιδεία του πολίτη υπάρχει και η παιδεία της υγείας
Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε με άνοση δόμηση. (π.χ όταν φτιάχνεται το αυτοκίνητο η οιαδήποτε κατασκευή φτιάχνεται με την μεγαλύτερη δυνατή τελειότητα και χωρίς ψεγάδια). Όπως όμως φτάσαμε τα πράγματα, έχουμε μη υγιή πολιτεία και μη υγιείς πολίτες και σαφώς εδώ πρέπει να αναλάβει ρόλο η παιδεία ώστε ο πολίτης να μάθει να παραμένει υγιής. Δεν θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια υγιή πολιτεία εάν τα κύτταρα της, οι πολίτες της δεν γίνουν υγιείς. Ο πολίτης πρέπει να δεχτεί παιδεία για να συμβεί αυτό.
Η υγεία είναι πρωταρχική κατάσταση. Εάν δεν αποκαταστήσουμε την υγεία δεν μπορούμε να αποκαταστήσουμε τίποτε στους ανθρώπους.
Η υγεία είναι εντολή προς τον άνθρωπο και στην Ελλήνων Συνέλευση, υπάρχει ο όρκος της Υγείας. Αυτό σημαίνει ότι η υγεία είναι καθοριστικός παράγων λειτουργίας του πολίτη και της πολιτείας.
Εμείς το έχουμε πάει λίγο στραβά μέχρι τώρα. Μας οδηγήσανε να πιστεύουμε ότι η υγεία είναι θείο δώρο που το πήραμε μεν αλλά αυτός που μας το έδωσε πρέπει να το συντηρεί και όχι εμείς που το έχουμε. Και μόλις μας συμβεί κάτι, αντί να επιστρέψουμε και να δούμε τι έχουμε κάνει στραβά, αρχίζουμε το γιατί θεέ μου.
Ο άνθρωπος πρέπει να αντιληφθεί ότι είναι υπεύθυνος για την υγεία του, και χρειάζεται την κατάλληλη παιδεία γι’ αυτό.
Αλλά υγεία σημαίνει επίσης να καλλιεργείς, δηλαδή να χρησιμοποιείς τις ικανότητες που έχεις για να μπορείς να τις συντηρείς, γιατί υπάρχει και αυτό, η συντήρηση της υγείας.
Η παιδεία σε οδηγεί πως να χρησιμοποιείς τους πόρους σου, να τους συντηρείς και να τους επαυξάνεις.
Στην παιδεία αυτά που μαθαίνω πρέπει να έχουν σχέση με την δημιουργία του εαυτού μου και την σωστή ζωή μου σε αυτή την Γη.
Την παιδεία την έχουμε προσανατολίσει τελείως στο θέμα της επιβίωσης και της εξέλιξης, αλλά πάντα αυτά συνδέονται με την απόκτηση των αναγκαίων προς την ζωή πόρων.
Πριν ολίγες ημέρες, υπήρξε ένα περιστατικό που δυο αδέλφια συνεπλάκησαν με τον ελεγκτή στο τραίνο και τον σακάτεψαν. Του έσπασαν σιαγώνα και πλευρές. Ο πατέρας υποστηρίζοντας τα παιδιά του έλεγε ότι τα παιδιά του έχουν ανώτερο πτυχίο στην Αγγλική γλώσσα και έχουν πολύ καλή επίδοση στο σχολείο και είναι καλά παιδιά. Θεωρούσε ότι τα παιδιά του επειδή παίρνουν ακαδημαϊκή μόρφωση γίνονται σωστοί άνθρωποι, έχουν λάβει παιδεία. Βλέπουμε ότι και οι γονείς ακόμα δεν ξέρουν τι είναι αυτό που πρέπει να δώσουν στα παιδιά τους.
Συνεχίζετε με μέρος Β
Συγγραφέας :Αρσενίου Παρασκευάς Υπ. Βουλευτης Α' Θεσσαλονικης
p.arseniou@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου